» Bildiri
Kategoriler
Anket
Sitemi Değerlendirin
«    Aralık 2021    »
PtSaÇaPrCuCtPz
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Tarih: 3-05-2020, 23:44
Kategori: Bildiri
Gönderen: OK
13
   Türk edebiyatı Tanzimatla birlikte Batı edebiyatlarını yakından takibe başlamıştır. Batı’da ortaya çıkan edebi akımlar, ekoller, türler bazen gecikmeyle  de olsa Türk edebiyatında da yankısını bulmuştur. Yankısını bulan bir edebi akım ya da edebi tavır da postmodernizmdir. Bu yazıda postmodernizmin Türk edebiyatında algılanması ve uygulanması  noktasında önemli bir yerde duran Hilmi Yavuz'un Fehmi K'nın Acayip Serüvenleri isimli anlatısı, postmodernizm ve modernizm açısından irdelenmiş ve bir edebi eserde postmodernizmin nasıl yansıtıldığının izleri sürülmeye çalışılmıştır.
   Anahtar  Kelimeler:Postmodernizm, Hilmi  Yavuz, Fehmi K'nın Acayip Serüvenleri, Modernizm, Anlatı.


Devamı
  • Yorumlar: 0
  • Tarih: 6-05-2020, 14:34
    Kategori: Bildiri
    Gönderen: OK
    4
        Öncelikle bildirime verdiğim başlığın açıklamaya muhtaç olduğunu belirtmeliyim. Başlıktaki "Hasan Ali Toptaş'ın romanlarında…" ifadesi yazarın bütün romanlarının ele alınacağını manasını taşımıyor. Zira yazarın bütün romanlarında taşra ve taşra sıkıntısından bahsetmek mümkün değil. Bu bildiride Sonsuzluğa Nokta, Gölgesizler, Kayıp Hayaller Kitabı ve Heba adlı romanlarında taşra sıkıntısı ele alınacaktır. Başlıkta taşra sıkıntısını barındıran romanların adlarını yazmanın başlığı gereksiz yere uzatacağını düşündüğüm için bildirime "Hasan Ali Toptaş'ın Romanlarında Taşra Sıkıntısı" başlığını koymayı uygun buldum.  
        Taşra, kelime olarak dışarısı, dışardaki, dışarlık; kavram olarak da merkezin dışında olan yerleşim yeri manasına gelmektedir. Taşra, kavram olarak merkez tarafından üretilmiş ve kendisinden uzak olan yerler için adlandırılmıştır. Taşra kavramı öncelikli olarak uzaklık, mahrumiyet, imkânsızlık ve gelişmemişlik gibi manalarını barındırıyor ya da taşra kelimesi bu anlamları çağrıştırıyor. Daha çok da olumsuz bir çağrışım dikkat çekiyor. Bu mana ya da çağrışımların merkez ile karşılaştırılma yapıldığında ortaya çıktığını söyleyebiliriz. 
    Devamı
    • Yorumlar: 0